От обикновено момиче до модна легенда: Уроци по успех от Ана Уинтур

"Има нов тип жени там. Тя се интересува от бизнес и пари. Вече няма време да пазарува. Тя иска да знае какво и защо и къде и как." - Ана Уинтур

Стефани Алексова

Ана Уинтур. Име, което символизира елегантност, власт и безкомпромисност. Име, което буди респект в света на модата. По - известна в модните среди като Ядрената Уинтур, тя е модна икона, художествен директор на Condе Nast и главен редактор на Vogue US от 1988 година, заменяйки предшественичката ѝ Беатрикс Милър, която се пенсионира. Нищо в света на модата не става без нейно одобрение, тя издига модните величия и тя ги сваля от пиедестала. Нейната запазена марка са късата коса, очилата и строгия поглед към света на модата, те я превръщат в институция. Нейната бивша лична асистентка Лорън Уайзбъргър написа за нея бестселъра „Дяволът носи Прада“, превърнал се след това и в успешен филм с участието на Ан Хатауей и Мерил Стрийп. Уинтур също е главна героиня в биографичния филм на Р. Дж. Кътлър – „Септемврийският брой“. Но преди да стане легендарният главен редактор на американския Vogue, тя е просто едно момиче с мечта. Пътят ѝ не е лесен, но именно нейната решителност, страст и постоянство я изстрелват на върха. Историята на Ана Уинтур е доказателство, че ако тя може – значи можем всички.

„Просто бъдете верни на себе си и слушайте, доколкото е възможно, хора, чиито мнения зачитате и търсите, но в крайна сметка то трябва да идва от вас. Наистина не можете да се притеснявате прекалено много, като гледате наляво и надясно какво прави конкуренцията или другите хора във вашата област. Трябва да е истинска визия.“

Родена през 1949 г. в Лондон, Ана израства в семейство на журналисти. Баща ѝ, Чарлз Уинтур, е редактор на Evening Standard и често ѝ дава съвети за журналистиката. Но младата Ана не е обикновено дете – тя не иска просто да бъде част от индустрията, а да я промени. Модата става нейната страст още от ранна възраст. Като тийнейджърка започва работа в бутици и експериментира със стила си. Прекъсва образованието си, защото вярва, че истинското знание не се крие в учебниците, а в реалния свят. Решението ѝ може да е било рисково, но именно това доказва, че не трябва да се страхуваме да следваме интуицията си. Не всичко върви гладко в началото на кариерата ѝ. Ана започва работа в Harper’s & Queen в Лондон, след което се премества в Ню Йорк, за да работи в Harper’s Bazaar. Там обаче бързо я уволняват. Причината? Нейните идеи били „твърде авангардни“ за времето си. Но вместо да се обезсърчи, Ана приема този провал като урок. Тя разбира, че за да успее, трябва да бъде вярна на себе си и да не се страхува от рискове.

„Всеки трябва да бъде уволнен поне веднъж. Принуждава ви да се вгледате в себе си. Важно е да има неуспехи, защото това е реалността на живота. Съвършенството не съществува.“

Именно тези трудни моменти оформят нейната непреклонна личност. След няколко години работа в различни списания, Ана получава първия си истински шанс – през 1983 г. става творчески директор на Vogue. А през 1988 г. я назначават за главен редактор. Това е моментът, в който започва истинската ѝ революция в модната журналистика. Ана не просто редактира списанието – тя го променя из основи. Вместо скучните корици с модели на бели фонове, тя въвежда нова концепция – модели, смесени с актриси и обществени личности, динамични снимки, смели цветове. Vogue вече не е просто списание – става модна библия. Работата и във Вог е фундаментална и оформяща за модната индустрия. През 2008 дори успява да измести седмицата на модата в Милано, което е определено от Долче и Габана като „безсмислен цирк“, но дава възможност на нея и други редактори да се завърнат в Америка и да се подготвят преди седмицата на модата в Париж. Често е описвана като труден и взискателен шеф, още от времето, когато е работила в Harper's Bazaar, но и как да не бъде тя е на върха на индустрия ръководена от мъже и пазарна стойност 3 трилиона долара (по данни на Форбс от 2018г.). През 2017 Форбс я обявява за една от най-могъщите личности в света.

„Много е важно да поемате рискове. Мисля, че проучванията са много важни, но в крайна сметка трябва да работите с инстинкта и чувствата си и да поемете тези рискове и да бъдете безстрашни. Когато чуя, че дадена компания се управлява от екип, сърцето ми се свива, защото трябва да имате онзи лидер с визия и сърце, които могат да движат нещата напред.“

Тя дава възможност на жените от новото поколение, които се интересуват от пари и бизнес, които започват да изместват мъжете от високите етажи, и които нямат време да пазаруват и да прелистват хиляди каталози, да бъдат модерни само чрез едно списание, което им показва всичко на едно място от дрехата до магазина, където да я купят. И така Вог и до ден днешен е онази библия, която задължително присъства в библиотеката на модерната жена и на която се кланяме всички ние независимо дали се интересуваме от мода или не. Тя е един от факторите, който дава сила и подкрепа на съвременната жена, която вече може да е всичко, което поиска едновременно – и бизнес дама, и майка, и домакиня, и съпруга, и в същото време модна икона. Тя направи достъпни висшата мода и постоянно променящите се тенденции, внесе в домовете на обикновените жени дизайнерите, за който бяхме само чували и с които досег имаха единствено кино звездите и моделите.

"Има нов тип жена там. Тя се интересува от бизнес и пари. Вече няма време да пазарува. Тя иска да знае какво и защо и къде и как."
„Мисля, че е много важно децата да разберат, че жените работят и това е пълноценно, и това не означава, че те обичат по-малко или се интересуват от теб по-малко.“

Ако се чудите как да подражавате на най-влиятелната жена в света на модата, просто е – запишете са на нейния курс наречен How to Be a Boss. В него тя учи на лидерство и креативност. Какво можем да научим от Ана Уинтур? Историята ѝ не е просто разказ за една успешна кариера. Това е урок за всеки, който иска да промени живота си и да постигне нещо значимо. Ако тя може, значи можем всички ние. Ето няколко ключови принципа, които можем да вземем от нейния път:

1. Бъди безстрашен/на

Ана Уинтур никога не се е страхувала да поема рискове. Дори когато другите не вярват в идеите ти, ако усещаш, че са правилни – следвай ги. Светът принадлежи на смелите.

„Мисля, че съм решителна и обичам да върша нещата бързо. Така че, ако това се приема за заплаха, съжалявам да го чуя. Но всъщност става дума за това работата да бъде свършена. "

2. Провалът не е краят, а ново начало

Уволнението от Harper’s Bazaar можеше да срине самочувствието ѝ. Вместо това, тя го използва като мотивация да докаже на всички (и най-вече на себе си), че може повече. Всеки неуспех е стъпка напред, ако знаеш как да го използваш.

3. Дисциплина и последователност

Известна със своя строг режим, Ана се събужда в 5 сутринта, играе тенис, пристига рано в офиса и работи с невероятна концентрация. Успехът не идва случайно – той е резултат от всекидневна дисциплина и труд.

4. Бъди лидер, не последовател

Вместо да следва тенденциите, тя ги създава. Ако искаш да бъдеш успешен, не се страхувай да изпреварваш времето си.

"Ако не можете да бъдете по-добри от конкуренцията си, просто се облечете по-добре."
„Просто се облечете по-добре. Създайте свой собствен стил, нека той да бъде уникален за вас и все пак да бъде разпознаваем за другите. "

5. Не губи времето си в съмнения

Ана Уинтур вярва в бързите решения и никога не се колебае дълго. Решителността е ключова за успеха.

„Не вярвам в думите ‘може би’. Вярвам в ‘да’ или ‘не’.“
„Хората реагират добре на онези, които са сигурни в това, което искат.“

Ана Уинтур не е родена на върха. Тя не е започнала с гарантиран успех. Тя просто е работила здраво, била е смела и никога не се е отказвала. Тя е доказателство, че с правилната нагласа, упоритост и увереност в себе си – можем да постигнем каквото пожелаем. Така че, ако някога се почувстваме изгубени, несигурени или си помислим, че успехът е само за „избраните“ – нека си спомним историята на Ана. Всяко велико постижение започва с малка, но смела крачка. Днес е денят да направим тази крачка. Защото ако тя може, значи всички ние можем. Ана Унтур е вдъхновение за съвременната жена – безкомпромисна и твърда бизнес дама с нюх към модата, която не забравя, че за да победиш мъжете в бизнеса не е нужно да загърбваш женствеността си или любовта си към модата. Само трябва да се застъпиш за себе си и да отстояваш позицията си, независимо какво ти казват мъжете в стаята. Затова мили дами стъпете здраво на високите си токчета и бъдете такива каквито сте, защото само така ще завладеете света.

„Дори и да не сте сигурни в себе си, преструвайте се, че сте - повечето хора увъртат.“

„Дори и да съм напълно неуверена, се преструвам, че знам точно за какво говоря и вземам решение.“
„В крайна сметка се вслушвам в собствените си инстинкти . Понякога са успешни, а очевидно понякога не. Но мисля, че трябва да останете верни на това, в което вярвате. "

И така, вдъхновени от нейния пример, нека никога не се предаваме и винаги да вярваме, че мечтите ни са постижими. Повярвайте в себе си, мечтайте смело и действайте дръзко – защото вашата история може да бъде следващото вдъхновение за света! Никога не се страхувайте да StArtирате нещо ново, не знаете в какво може да се превърне идеята ви накрая!

„Тя нямаше време за нищо скучно, банално или светско - до такава степен, че задачата да почисти бюрото си всяка вечер трябваше да се извърши с бутилка вода Perrier и Chanel No. 5.“
„ Най-добрият начин да сбъднеш мечтата си е да се събудиш.

Надявам се статията да ви е вдъхновила! Ако е така, ще се радвам да я споделите с приятели в социалните мрежи. Можете също така да се абонирате за нашия бюлетин, за да получавате още вдъхновяващи истории, или да ни пишете чрез формата за контакт с вашите предложения за следващ вдъхновител.